Hogia
Olimme jo pitkään pohtineet, että toimitiloillemme pitäisi tehdä jotain, jotta niistä saataisiin toimivammat. Toimisto ei vastannut toiveitamme – aikaisempi yritys ilmeen kohottamiseen ei ollut tuonut toivottua muutosta. Rakennus on vanha ja pinnat, kuten vanhat muovimatot, olivat luonnollisesti kuluneita. Henkilöstön viihtyvyyden ja työympäristön parantamiseksi tilanteeseen oli tartuttava.
Kun vuokrasimme lisää tilaa samasta rakennuksesta, saimme tilaisuuden miettiä asiat uusiksi. Tarvitsimme kokonaisvaltaisen ratkaisun – ei vain uusia mattoja, vaan harkitun sisustussuunnitelman, joka yhdistää toimivuuden, viihtyisyyden ja esteettisyyden. Siinä vaiheessa otimme yhteyttä DESIGN BY HANNA K. & CO.:hon.
Annoimme projektille yleiset suuntaviivat, prioriteetit ja selkeän budjetin. Halusimme, että DBHK ottaa kokonaisvastuun projektista suunnittelusta toteutukseen asti. Meille oli myös tärkeää, että henkilöstö pääsee osallistumaan projektiin. Siksi henkilöstö otettiin mukaan jo varhaisessa vaiheessa, jolloin heidän tarpeensa ja näkemyksensä pystyttiin huomioimaan ennen päätöksentekoa.
Saimme selkeän ehdotuksen, jota hiottiin yhdessä. DBHK vastasi materiaalivalinnoista, värimaailmasta, kalusteista ja tekstiileistä sekä koordinoi koko toteutuksen mukaan lukien remonttityöt. Me vastasimme aikataulujen sisäisestä koordinoinnista, mutta DBHK hoiti yhteydenpidon ulkopuolisiin toimittajiin ja urakoitsijoihin.
Projektinjohto toimi erittäin hyvin, ja suosittelenkin lämpimästi jättämään sen ammattilaisten hoidettavaksi. Meillä oli säännöllisiä tilannekatsauksia ja saimme aina myös ajankohtaisen tiedon toimituksista, mikä helpotti huomattavasti sisäistä suunnittelua, esimerkiksi etätyöpäivien ja tilojen tyhjennyksen osalta. Joitain toimituksia viivästyi tai tuli virheellisinä, mutta niillä ei ollut vaikutusta lopputulokseen. DBHK hoiti näiden osalta reklamaatiot ammattimaisesti.
Vaikka aikataulu hieman venyi alkuperäisestä suunnitelmasta, kokonaisuus pysyi hyvin hallinnassa. Tärkeintä oli kuitenkin se, että budjetti piti – projektin laajuus huomioiden erittäinkin hyvin. Muutamia lisätilauksia saatiin tehdä, mutta mitään suuria yllätyksiä ei kuitenkaan tullut.
Henkilöstö on ollut erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Uusi toimistomme ei ole vain tyylikäs, vaan se toimii myös arjessa. Keittiö ja henkilöstötilat ovat nyt sekä käytännöllisiä että viihtyisiä. Äänimaailma on parantunut, asiakastapaamisten tekniset järjestelyt toimivat ja kokonaisuus tukee työrauhaa ja yhteistyötä. Ulkoisesti muutos on ollut todella suuri.
Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen, yhteistyöhön ja saamaamme tukeen projektin aikana. Suunnittelijoihin sai helposti yhteyden ja he kuuntelivat toiveitamme. Arvostimme myös projektin lopussa pidettyä läpikäyntiä, jossa käytiin läpi onnistumiset ja kehityskohteet. Tämä oli ensimmäinen yhteistyömme DESIGN BY HANNA K. & CO:n kanssa – mutta ei varmasti viimeinen.
Åsa Hjort
Talous- ja hallintopäällikkö, Hogia Ferry Systems Oy
















